VBKUdenfor kirkenStævnerSommerstævne 2024
Sommerstævnet afholdes på Mariager Høj- og Efterskole i uge 30 i 2024
aktiviteter/sommerstaevne2024-dato-800x450.jpg

Temaet er NÅDE

Sommerstævnet er årets store begivenhed, som samler os på tværs af menighederne i et fællesskab med hinanden og i et fællesskab mellem de to kirkesamfund, Baptistkirken i Danmark og Evangelisk Frikirke Danmark, der sammen med ungdomsorganisationerne arrangerer Danmarks eneste tværkirkelige sommerstævne.

Gode faciliteter

Skolerne i Mariager tilbyder masser af gode værelser, hyggelige dagligstuer, multibane, strandvolley, fitnessrum, hal, auditorium, fodboldbaner, legeplads og en café. Der er for nogle år siden bygget en stationær toilet- og badrumsbygning til campingpladsen, og der kommer fine lejede toilet- og badevogne til pladsen. Der vil være afmærkede pladser med gasgrill til rådighed.

Campingpladsen ligger rundt om hallen, som vil være samlingspunktet for aftenmøder og formiddagsundervisning.

Kidz, Beat, Urban og Soul kommer til at holde til i skolernes øvrige lokaler.

Mariager by og område

I Mariager er der feriestemning om sommeren. Den hyggelige provinsby ligger lige ned til Mariager Fjord, hvor man både kan bade og fiske havørreder. Byen voksede op omkring Mariager Kloster i 1400-tallet. Byen har stemningsfulde gader med gamle velholdte bindingsværkshuse og brostensbelagte gader. Det er virkelig en charmerende by.

Fra Mariager kan man komme på tur med en gammel veteranjernbane og i Mariager Saltcenter kan man bade i salt, syde salt og spise salt (mad).

Det rigtige sted

Vi er meget optimistiske omkring valget af Mariager og Stævneudvalget er i fuld gang med forberedelserne til sommerens fælles stævne. De glæder sig til at præsentere et spændende program, på et nyt sted. Det bliver rigtig godt.

Læs mere om sommerstævnetFølg med på Facebook
Udenfor kirken
MMX-CMS v.4.0.2 - 2024.02.10. ViggoWeb ©2023-2024